19-07-14 - Whistler

Uit het weerbericht van de voorbije dagen bleek al dat de kans heel klein was dat we de High Note Trail zouden kunnen gaan lopen.  Er werd immers regen voorspeld in Whistler.
En deze morgen werden we inderdaad gewekt door de regendruppels op onze ramen.  Dat was het sein om de wekker uit te schakelen en gewoon rustig te blijven liggen.

Na het ontbijt gingen we eens buiten kijken en het was niet erg veel aan het regenen, eerder miezeren, maar we konden de wolken wel bijna aanraken.  Onder die omstandigheden zouden we geen 52 dollar per persoon gaan betalen voor de kabellift die ons naar het beginpunt van de trail moest brengen.
Nadat we een ruime achterstand aan mails hadden weggewerkt stapten we gewoon eens op de bus om ons naar Whistler Village te brengen.  Ondertussen was de regen voorbij en verschenen er zelfs nu en dan opklaringen.
We zijn gaan lunchen in de Village en zijn dan gewoon wat blijven kijken waar alle bikers aankomen van de pistes.  Whistler is immers, naast een wintersportoord (ook nu werd er geskied), een absoluut bikers-paradijs.  De kabelliften zijn er zelfs speciaal op voorzien: afwisselend een personengondel en dan een gondel om fietsen in te zetten.
Eens boven hebben ze, net als bij het skiën, de keuze uit verschillende moeilijkheidsgraden: intermediate, advanced, expert only en pro-line.  We zagen zelfs het Mexican Downhill Racing Team oefenen.  Heel speciaal om daar naar te kijken en vooral ook naar de uitrusting waarmee naar beneden gedonderd wordt.  Sommigen zijn ingepakt als Robocop en de fietsen zijn ook helemaal aangepast, met bijzondere veringen en het zadel extreem laag, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.  Een heel speciaal wereldje en heel wat bikers zijn ook voorzien van een GoPro-camera.  Op YouTube zijn talloze video's te vinden van dat downhill racen...niet voor doetjes.  Toen we hier vorig jaar waren zagen we enkel jongens/mannen, maar nu bleken er ook heel wat dames aan het downhill racen te doen.

Rond 15u werden de opklaringen breder en breder, maar toen was het uiteraard al te laat om nog aan de hike te beginnen.  En toen hebben we iets gedaan wat nog maar zelden (nooit?) gedaan hebben: we hebben ons languit aan het zwembad van het hotel gelegd.  En ik moet zeggen dat het na de voorbije intense weken bijzonder zalig was...

's Avonds zijn we teruggegaan naar de Village om lekker te gaan eten, deze keer opnieuw in The Old  Spaghetti Factory.

Morgen rijden we naar ons eindpunt, Seattle.  Onderweg hebben we een bezoek gepland aan de Boeing-fabrieken.

Het weer : regen, wolken, zon.  18-24°C.

Overnachting in : The Coast Blackcomb Suites
Aantal gereden km : 0

Ann zei

Ik heb vandaag extra aan jullie gedacht omdat jullie hier in de buurt zouden voorbij rijden. Jammer dat ik moest werken, want het was een ideaal dagje voor lunch of koffie. ;) Ik vrees dat jullie geen Mount Baker gedaan hebben want het was bij ons de hele dag bewolkt en regenachtig.

Ik heb volop genoten van jullie verslag elke morgen met een tasje koffie langs mij! Geniet nog van de laatste momenten en een hele goede vlucht terug toegewenst! Ik kijk alvast uit naar jullie prachtige foto's en video's!

Groetjes uit Vancouver,
Ann :)

kalaman zei

de volgende keer vraag je maar verlof hé Ann ;-)
Inderdaad geen Mount Baker wegens te slecht weer en toch ook wel nieuwsgierig naar de Boeing Factory Tour.
De foto's/video's komen er zo snel mogelijk aan, dag per dag ;-)